Reklamationer

Vid felaktig varuleverans (fel antal eller felaktig/skadad vara) är du skyldig att omgående kontakta oss efter mottagen leverans så att vi i första hand kan rätta till felet, alternativt komma överens om lämplig kompensation.

Notera att du inte kan reklamera en planterad planta.

Vid åberopande av växtgaranti gäller att du låter växten stå kvar på växtplatsen tills du rådgjort med oss och har möjlighet att tillhandahålla aktuella fotografier som tydligt visar vad du anser är grund för åberopande av garanti. Är det mer omfattande utbyte kan även garantibesök komma att göras.I båda dessa fall gäller att du måste starta ett ärende via formuläret på hemsidan-Reklamation blankett.
Viktigt är att alltid rapportera eventuella problem så snart som möjligt. Exempelvis måste ovillkorligen garantiutbyten som efterfrågas på våren efter leveransår ha rapporterats på hösten 30/10 leveransåret. Vid höstplantering gäller 15/2. Alla reklamationer kring planta förutom antal som är fel i leverans tas emot endast via e-post.

• OBS! Alla godkända utbyten av plantor på garantin avhämtas hos Nordensgards lager i Södertälje ,alternativ skickas mot en fraktkostnad av 899:-

Vidare förbehåller vi oss rätten att:
– annullera beställningar som inte kan effektueras inom rimlig tid eller till rimlig kostnad. Mail skickas till er senast 14 dagar efter beställning.
-annullera beställningar, eller kräva förskottsbetalning, där vi efter kontroll har starka skäll att misstänka oförmåga eller ovilja att betala. Efter sedvanlig UC.
-annullera beställningar som understiger 1000:- i ordervärde.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel i texter och prisuppgifter. Notera även att samtliga produktbilder på Nordensgard.se visar ett unikt exemplar av levande växter och sålunda inte är identiska med dom växter som levereras.

Ladda ner blanketten