Reklamationer

Vid felaktig varuleverans (fel antal eller felaktig/skadad vara) är du skyldig att omgående kontakta oss efter mottagen leverans så att vi i första hand kan rätta till felet, alternativt komma överensom lämplig kompensation. Notera att du inte kan reklamera en planterad planta.

Vid åberopande av växtgaranti gäller att du låter växten stå kvar på växtplatsen tills du rådgjort med oss och har möjlighet att tillhandahålla aktuella fotografier som tydligt visar vad du anser är grund för åberopande av garanti. För att garanti ska gälla måste man spara alla kvitto på köpta jord, bark samt gödsel.Utan dessa kan din ärende avslås. Är det mer omfattande utbyte kan även garantibesök komma att göras.

I båda dessa fall gäller att du måste starta ett ärende via formuläret nedan-Reklamation blankett.

Viktigt är att alltid rapportera eventuella problem så snart som möjligt. Exempelvis måste ovillkorligen garantiutbyten som efterfrågas på våren efter leveransår ha rapporterats på hösten30/10 leveransåret. Vid höstplantering gäller 15/2. Alla reklamationer kring planta förutom antal som är fel i leverans tas emot endast via e-post: [email protected]

• OBS! Alla godkända utbyten av plantor på garantin avhämtas hos Nordensgard’s lager i Södertälje alternativ skickas mot en fraktkostnad av 1.899:- Eftersom vi är grossist inga garanti gäller för köp av mindre än 20 stycken plantor. Ladda ner blanketten här: Reklamation – Thujor, växter

Köparen kan endast använda garantin under förutsättning att varorna är fullständigt betalda.